EXPLI!

Sprankelend, stijlvol, smaakvol, simpel, scherpzinnig, sober, subliem, stralend, speciaal, spannend, sympathiek, smeuïg, super, snel …… maar vooral passend!

Expli heeft gevoel voor tekst. Expli wil graag dat mensen elkaar begrijpen. Ze hoeven het niet met elkaar eens te zijn, maar ze moeten elkaar wel begrijpen.

Expli Taal en Tekstadvies wil communicatie beter maken. Vooral in teksten. De boodschap goed vertellen. Recht doen aan zender en ontvanger. Brieven, webteksten, jaarverslagen, teksten met een boodschap. Ondubbelzinnige teksten of juist dubbelzinnig met een reden. Advies bij elke tekst en tekstvorm. Formeel of informeel. Presentaties, trainingen of presentatietrainingen. Bruikbare gebruiksaanwijzingen en goed geformuleerde formulieren.

Mensen lezen steeds minder. En leven steeds sneller. We krijgen allemaal een overdosis aan informatie. Daarom moeten teksten op websites en in brieven of brochures helder en relevant zijn. Expli schrijft of herschrijft teksten, voor allerlei doelgroepen. Interne communicatie en externe communicatie. De boodschap overbrengen zoals de boodschap is bedoeld!

Liesbeth Stevens, initiatiefnemer van Expli


Liesbeth Stevens

Mijn eerste echte baan na mijn universitaire studie taalwetenschap was bij Perfetti Van Melle (voorheen Van Melle International). Dit is een internationaal bedrijf in de zoetwaren, vooral bekend van Mentos en Fruittella. Van Melle heeft destijds als een van de eerste bedrijven een milieuparagraaf toegevoegd aan het jaarverslag. Maatschappelijk verantwoord ondernemen was toen nog relatief nieuw in Nederland. Buiten Nederland was het helemaal nieuw. Voor alle Van Melle vestigingen wereldwijd hebben we het beleid neergezet en ingevuld. We hebben betrokkenheid gecreëerd. Door workshops, activiteiten intern en extern, presentaties, en interne communicatie. Zo hebben we bijvoorbeeld een workshop ontwikkeld waarin management teams in een dag een plan ontwikkelden om maatschappelijk verantwoord te ondernemen en het milieu te integreren in hun bedrijfsvoering. Vervolgens heb ik tien jaar gewerkt in verschillende HRM-functies, nationaal en internationaal. Vanuit deze rol weet ik hoe belangrijk interne communicatie is. En ook hoe moeilijk soms. Missie en visie, strategische keuzes, veiligheidsvoorschriften, personeelsbeleid. En wat als je met het bedrijf na jaren een geheel andere koers wilt inzetten?
Zie het maar eens helder te communiceren! En hoe breng je een moeilijke boodschap op een heldere manier?

Expli kan hierbij adviseren. Expli kan het ook voor je doen.

Nieuws

06-11-2012 | Nieuwe website online

Lees meer